dr.sc. Dalibor Davidović, izv.prof.

 Dr. sc. Dalibor Davidović, izv. prof.  
 
OSOBNI PODACI
dalibord@web.de
 
NASTAVA
Odsjek za muzikologiju  
 Kolegiji
  • Sistematska muzikologija Glazba 19. stoljeća
  • Hrvatska glazba 19. stoljeća
  • Teorija i povijest glazbene kritike
 Sobe
326, 334, 335
Raspored
četvrtkom od 12.00 do 14.15 u sobi 326

četvrtkom od 15.15 do 17.30 u sobi 335

petkom od 12.00 do 13.30 u sobi 334

petkom od 14.00 do 15.30 u sobi 326

Konzultacije

 

četvrtkom od 11.00 do 12.00 u sobi 337
 

Područja interesa

sistematska muzikologija (temeljni pojmovi glazbe, ideja harmonije, istraživanje slušanja)

glazba i film

glazbene poetike 19. i 20. stoljeća

 
OBRAZOVANJE
2000-2004 doktorski studij muzikologije, Sveučilište u Hamburgu

1998-1999 usavršavanje u sistematskoj muzikologiji, Sveučilište u Hamburgu (stipendija DAAD-a i Studienstiftung des Deutschen Volkes)

1995-1998 poslijediplomski studij muzikologije, Muzička akademija u Zagrebu

1990-1995 studij muzikologije, Muzička akademija u Zagrebu

 

RADNO ISKUSTVO
2012-  Izvanredni profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu

2007-2008 Gostujući profesor na Sveučilištu u Ljubljani

2007-2012 Docent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu

2004-2007 Postdoktorand na Muzičkoj akademiji u Zagrebu

1996-2004 Asistent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu

1993-1997 Vanjski suradnik na Trećem programu Hrvatskoga radija

 

ZNANSTVENO-ISTRAŽIVAČKI RAD

 

Znanstveni radovi

 

1. KNJIGE

 

Davidović, D.: Identität und Musik: Zwischen Kritik und Technik, Wien: Mille Tre Verlag, 2006, 272 str., ISBN 3-900198-09-8

Davidović, D.: Istraživanja recepcije u muzikologiji i njihovi izgledi, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2002, 124 str., ISBN 953-6090-19-8

 

2. ČLANCI U ČASOPISIMA

Davidović, D.: Ogranci, Odjek 66, 1-4, 2015, 109-119, ISSN 0029-8387

Davidović, D.: Branches, Musicological Annual 51, 2, 2015, 9-25, ISSN 0580-373X

Davidović, D.: Tajna glazbe, Arti musices 45, 1, 2014, 3-32, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Rubovima smisla, Bašćinski glasi, 11, 2013, 21-39, ISSN 1330-1128

Davidović, D.: Foucault osluškuje, Odjek 66, 3-4, 2013, 16-21, ISSN 0029-8387

Davidović, D.: Beyond musical Hermeneutics: The Path of Ivan Focht, Sophia Journal of European Studies 6, 2013, 151-164, ISSN 1883-5635

Davidović, D.: Korak bliže, korak dalje, Odjek 64, 4, 2011, 33-38, ISSN 0029-8387

Davidović, D.: Die Stimme, aus dem Leid geboren: Benjamin Brittens Träume, Musik und Ästhetik 13, 52, 2009, 91-95, ISSN 1432-9425

Davidović, D.: Fear of Music, TRANS: Internet Journal for Cultural Studies, 17, April, 2008, ISSN 1560-182X

Davidović, D.: Telemahija, u: Stefanija, L. & Bogunović Hočevar, K. (ur.): Racionalizem magičnega nadiha: Glasba kot podoba nepojmovnega spoznavanja. Zbornik ob jubileju Marije Bergamo (= Musicological Annual 43, 2), 2007, 157-162, ISSN 0580-373X

Davidović, D.: Dioskuri, Zeničke sveske, 6-7, 2007, 318-321, ISSN 1840-0868

Davidović, D.: Das aufgeschobene Ende: Versuch über die Musik Morton Feldmans, Musik und Ästhetik 10, 38, 2006, 58-66, ISSN 1432-9425

Davidović, D.: Zuviel, nie genug: Musikwissenschaft und das Problem ihrer Identität, Rad HAZU 455, 2005, 219-260, ISSN 1330-0490

Davidović, D.: Smrti muzikologije, Arti musices 34, 1-2, 2003, 199-203, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Zur Dekonstruktion der Musikwissenschaft, Musik und Ästhetik 7, 25, 2003, 75-83, ISSN 1432-9425

Davidović, D.: “Svaka epoha ima ovu stranu okrenutu snovima, dječju stranu”, Muzika 6, 2, 2002, 76-91, ISSN 15152-5297

Davidović, D.: Signs… Fragments…: Some Observations on the Music of Milo Cipra, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music 32, 1, 2001, 93-132, ISSN 0351-5796

Davidović, D.: “Ženski završeci”: O poetikama završavanja u “New Musicology”, Narodna umjetnost 38, 2, 2001, 51-72, ISSN 0547-2504

Davidović, D.: Što bi muzikologija mogla naučiti od teologije?, Arti musices 32, 2, 2001, 267-270, ISSN 0587-5455

Davidović, D: Rezeptionsforschungen in der Musikwissenschaft und ihre Aussichten, Arti musices 32, 1, 2001, 125-127, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Zur Konstruktion der “Interdisziplinarität” bei Niklas Luhmann, u: Bernard, J. (ur.): Borders, Signs, Transitions (= S: European Journal for Semiotic Studies 12, 2), 2000, 327-339, ISSN 1015-0102

Davidović, D.: Istraživanja recepcije u muzikologiji, Muzika 4, 3-4, 2000, 43-57, ISSN 15152-5297

Davidović, D.: “Vendar je treba obdelovati naš vrt”: K domačemu glasboslovju, Musicological Annual 36, 2000, 91-104, ISSN 0580-373X

Davidović, D.: Zum Begriff “System” in der Musikwissenschaft: Beobachtungen einiger pragmatisch ausgerichteten Entwürfe, u: Erjavec, A. (ur.): XIVth International Congress of Aesthetics: “Aesthetics as Philosophy”, Ljubljana 1998, Proceedings Part 2 (= Filozofski vestnik/Acta philosophica 20, 2 – Supplement), 1999, 325-333, ISSN 0353-4510

Davidović, D.: Beispiele der Theoriebildung in der Musikwissenschaft, Musicological Annual 35, 1999, 87-113, ISSN 0580-373X

Davidović, D.: Znakovi… Fragmenti…: Opaske uz glazbu Mila Cipre, Arti musices 27, 1, 1996, 3-40, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Čisto – Nečisto: Uz “Infinity” Milka Kelemena, Arti musices 25, 1-2, 1994, 267-275, ISSN 0587-5455

 

3. POGLAVLJA IZ KNJIGE

 

Davidović, D.:  Ogranci, u: Cage, J. & Barnard, G.: Razgovor bez Feldmana, Zagreb: DAF, 2016, 9-45, ISBN 978-953-6956-37-1

Davidović, D.: Rubovima smisla, u: Bergamo, M. (ur.): Lik sjene: Dekodiranja kompozitorske šifre Petra Bergama, Zagreb: Cantus – Hrvatsko društvo skladatelja – Bašćinski glasi, 2015, 25-42, ISBN 978-953-7530-06-8

Davidović, D.: Foucault hört hin, u: Huber, A. & Holzer, A. (ur.): Musikanalysieren im Zeichen Foucaults (= Anklaenge: Wiener Jahrbuch für Musikwissenschaft), Wien: Mille Tre Verlag, 2014, 55-68, ISBN 978-3-900198-39-8

Davidović, D.: Silences: The Case of Lisinski, u: Katalinić, V. & Tuksar, S. (ur.):  Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Glazbena historiografija i identitet / Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Musical Historiography and Identity, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2013, 269-276, ISBN 978-953-6090-48-8

Davidović, D.: “Dragi prijatelju…”, u: Davidović, D. & Bezić, N. (ur.): Nova nepoznata glazba: Svečani zbornik za Nikšu Gliga / New Unknown Music: Essays in Honour of Nikša Gligo, Zagreb: DAF, 2012, 220-226, ISBN 978-953-6956-29-6

Davidović, D.: Interception, u: Stefanija, L. & Schüler, N. (ur.): Approaches to Music Research: Between Practice and Epistemology, Frankfurt/M.: Peter Lang, 2011, 85-90, ISBN 978-3-631-59200-7

Davidović, D.: DvoKorak, u: Gligo, N. & Davidović, D. & Bezić, N. (ur.): Glazba prijelaza: Svečani zbornik za Evu Sedak / Music of Transition: Essays in Honour of Eva Sedak, Zagreb: ArTresor – HRT, 2009, 95-100, ISBN 978-953-6522-67-5

Davidović, D. & Milat, P.: O anarhiji u glazbi, u: Sedak, E. & Bačić, M. (ur.): Plava konjica: Almanah ”Plavi jahač” i Projekt ”Plavi jahač” Hrvatskoga glazbenog zavoda, Zagreb: HGZ, 2009, 247-261, ISBN 978-953-99277-1-2

Davidović, D.: Dječji prizori, u: Gligo, N. (ur.): Generacija 1906: Zbornik radova s muzikološkog simpozija održanog u povodu 100. obljetnice rođenja Ivana Brkanovića, Mila Cipre i Borisa Papandopula, Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2008, 87-92, ISBN 978-953-154-847-2

Davidović, D.: “Kako pristati uz semiotiku?”: O nekim aspektima recepcije hrvatske glazbe, u: Sedak, E. (ur.): Između moderne i avangarde: Hrvatska glazba 1910.-1960. – Radovi s muzikološkog skupa održanog u Zagrebu, Hrvatska, 13.-14. 12. 1996., Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2004, 37-42, ISBN 953-6090-14-7

26. Davidović, D.: Sablasti autonomije, u: Čavlović, I. (ur.): 2. međunarodni simpozij “Muzika u društvu”/2nd International Symposium “Music in the Society”, Sarajevo: Muzikološko društvo FBiH, 2001, 30-43, ISBN 9958-9591-0-0

 

4. RECENZIJE

 

Davidović, D.: Irena Paulus: Kubrickova glazbena odiseja, Zagreb: Pozitiv film, 2011, 331 str., ISBN 978-953-7675-03-5, Arti musices 43, 1, 2012, 117-120, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Leon Stefanija: Metode analize glasbe: Zgodovinsko-teoretski oris, Filozofska fakulteta, Oddelek za muzikologijo, Ljubljana 2004, 218 str., ISBN 961-237-103-2, Arti musices 37, 2, 2006, 291-293, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Christian Thorau, Semantisierte Sinnlichkeit: Studien zu Rezeption und Zeichenstruktur der Leitmotivtechnik Richard Wagners (= Beihefte zum Archiv für Musikwissenschaft, vol. 50), Stuttgart: Franz Steiner, 2003, 296 pp., ISBN 3-515-07942-4, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music 36, 2, 2005, 305-312, ISSN 0351-5796

Davidović, D.: Christian Thorau, Semantisierte Sinnlichkeit: Studien zu Rezeption und Zeichenstruktur der Leitmotivtechnik Richard Wagners (= Beihefte zum Archiv für Musikwissenschaft, sv. 50), Stuttgart: Franz Steiner, 2003, 296 str., ISBN 3-515-07942-4, Arti musices 36, 1, 2005, 145-151, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Alastair Williams, “Constructing Musicology”, Ashgate Publishing Company, Aldershot-Burlington, Vt., 2000”, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music 34, 1, 2003, 79-88, ISSN 0351-5796

Davidović, D.: Alastair Williams, “Constructing Musicology”, Arti musices 33, 1, 2002, 81-95, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Naila Ceribašić – Grozdana Marošević (ur.), “Glazba, folklor i kultura/Music, Folklore, and Culture: Svečani zbornik za Jerka Bezića/Essays in Honour of Jerko Bezić”, Arti musices 31, 1-2, 2000, 242-247, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Nikša Gligo, “Zvuk – znak – glazba: Rasprave oko glazbene semiografije”, Arti musices 31, 1-2, 2000, 235-241, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Alistair Wightman, “Karol Szymanowski: His Life and Work”, International Review of the Aesthetics and Sociology of Music 31, 1, 2000, 101-103, ISSN 0351-5796

Davidović, D.: Alistair Wightman, “Karol Szymanowski: His Life and Work”, Arti musices 31, 1-2, 2000, 233-235, ISSN 0587-5455

 

5. ENCIKLOPEDIJSKI ČLANCI

 

Davidović, D.: New Musicology, u: De la Motte-Haber, H. & Von Loesch, H. & Rötter, G. & Utz, Ch. (ur.): Lexikon der Systematischen Musikwissenschaft (= Handbuch der Systematischen Musikwissenschaft, sv. 6), Laaber: Laaber Verlag, 2010, 349-350, ISBN 978-3-89007-566-2

Davidović, D.: Cipra, Milo, u: Sadie, S. (ur.): The New Grove’s Dictionary of Music and Musicians, sv. 5, 2001, 866, ISBN 0-333-60800-3

 

6. STRUČNI RADOVI

 

Davidović, D.: Ritmovi pamćenja – i zaborava, WAM, 15 (28. listopada), 2013.

Davidović, D.: Chopin, to sam ja, WAM, 15 (15. ožujka), 2013.

Davidović, D.: Indiferencija, Gordogan 9, 23-26, 2012, 85, ISSN 0351-1758

Davidović, D.: Morton Feldman: The Viola in My Life, WAM, 45, 2010, 21-22, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Scelsi i Knaifel – braća po Duhu, WAM, 43-44, 2010, 36-38, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Tristan Murail: Poetika realnog, u: Puhovski, D. (ur.): 25. Muzički biennale Zagreb, Zagreb: HDS, 2009, 424-429.

Davidović, D.: Protuberance, u: Otržan, Đ.: Spašavanje pobune: Ogledi 1978-2008, Zagreb: HRT, 2009, 4-9, ISBN 978-953-6173-37-2

Davidović, D.: Ta magična kutija…, WAM, 40, 2009, 59-60, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Richard Wagner: Parsifal, WAM, 40, 2009, 26-28, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Leoš Janáček, WAM, 37, 2008, 12-17, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Richter, Vol. 5: Franz Schubert, WAM, 36, 2008, 20-21, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Glazba bez početka i kraja, WAM, 35, 2008, 17-18, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Akuzmatik, WAM, 34, 2007, 12, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: O starenju izvedbe, WAM, 29, 2006, 10-12, ISSN 1332-019X

Davidović, D.: Bartókova etno-fono-grafija, WAM, 24, 2005, 38-40, ISSN 1332-019X

Davidović, D. & Stevanović, K.: Archipelagos of Sound: Navigating the Sound Straits…, u: Davidović, D. & Stevanović, K. (ur.): Archipelagos of Sound: Music and its History within the Imperial World Order, Zagreb: Croatian Composers’ Society – Cantus, 2005, 48-77.

Davidović, D.: O djelu i ne-djelu, u: Knežević, R. (ur.): Acezantez, Zagreb: Muzički informativni centar, 1999, 93-102, ISBN 953-96779-4-7

 

Veći broj kraćih stručnih priloga (eseja, recenzija i intervjua).

 

7. OSTALO

 

Davidović, D.: Djelatnost Odsjeka za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2013/2014., Arti musices 46, 1, 2015, 174-181, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Djelatnost Odsjeka za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2012/2013., Arti musices 45, 1, 2014, 131-138, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Djelatnost Odsjeka za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2011/2012., Arti musices 44, 1, 2013, 169-178, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Djelatnost Odsjeka za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2010/2011., Arti musices 43, 1, 2012, 161-167, ISSN 0587-5455

Davidović, D.: Djelatnost Odsjeka za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2009/10., Arti musices 42, 1, 2011, 125-132, ISSN 0587-5455

 

8. UREDNIČKI RADOVI

Davidović, D. (ur.): .): Nagnuće tišini: Marko Ruždjak, skladatelj, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo (u tisku)

Davidović, D. & Bezić, N. (ur.): Nova nepoznata glazba: Svečani zbornik za Nikšu Gliga / New Unknown Music: Essays in Honour of Nikša Gligo, Zagreb: DAF, 2012, 524 str., ISBN 978-953-6956-29-6

Davidović, D. & Gligo, N. & Midžić, S. & Teruggi, D. & Ziherl, J. (ur.): Proceedings of the International Conference Pierre Schaeffer: mediArt, Rijeka: Museum of Modern and Contemporary Art, 2011, 161 str., ISBN 978-953-6501-78-6

Klobučar, A.: Glazbeni oblici, Zagreb: Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 197 str., ISBN 978-953-97100-5-5

Davidović, D. & Gligo, N. & Bezić, N. (ur.): Glazba prijelaza: Svečani zbornik za Evu Sedak / Music of Transition: Essays in Honour of Eva Sedak, Zagreb: ArTresor – HRT, 2009, 347 str., ISBN 978-953-6522-67-5

Stefanija, L.: Metode analize glazbe: Povijesno-teorijski ocrt, preveo M. Kopić, Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2008, 217 str., ISBN 13 978-953-6090-31-0

Davidović, D. & Stevanović, K. (ur.): Archipelagos of Sound: Music and its History within the Imperial World Order, Zagreb: HDS – Cantus, 2005, 77 str.

Knežević, R. (ur.) & Davidović, D. (str. sur.): Acezantez, Zagreb: Muzički informativni centar, 1999, 261 str., ISBN 953-96779-4-7

 

9. PRIJEVODI

 

Waldenfels, B.: Svijet života kao slušni svijet, Odjek 65, 3-4, 2012, 17-24 [= Lebenswelt als Hörwelt, u: isti: Sinnesschwellen: Studien zur Phänomenologie des Fremden 3, Frankfurt/M.: Suhrkamp, 1999, 179-199]

Taubes, J.: Zapadna eshatologija, Zagreb: Antibarbarus, 2009, 262 str. [= Abendländische Eschatologie, Berlin: Matthes & Seitz, 2007]

Menke, Ch.: Prisutnost tragedije: Ogled o sudu i igri, Beograd – Zagreb: Beogradski krug – Multimedijalni institut, 2008, 279 str. [= Die Gegenwart der Tragödie: Versuch über Urteil und Spiel, Frankfurt/M.: Suhrkamp, 2005]

García Düttmann, A.: Visconti: Uvidi u krvi i mesu, Zagreb: Blok, 2006, 197 str. [= Visconti: Einsichten in Fleisch und Blut, Berlin: Kadmos, 2006]

 

Prijevod niza kraćih tekstova (Theodor W. Adorno, Pierre Boulez, Daniel Charles, Christoph Cox, Carl Dahlhaus, Constantin Floros, Vinko Globokar, Tibor Kneif, Helmut Rösing, Marius Schneider i dr.), objavljenih u stručnim publikacijama ili emitiranih na Trećem programu Hrvatskog radija.

 

Projekti

Znanstvenoistraživačka stipendija zaklade Alexander von Humboldt za projekt Die Kunst Hans-Jürgen Syberbergs mit dem Ohr gedacht (2017-2018).

Znanstvenoistraživačka stipendija DAAD-a za projekt Die Kunst Hans-Jürgen Syberbergs mit dem Ohr gedacht (2016).

Voditelj hrvatske komponente bilateralnog projekta Slušna mjesta stranosti (2011-2013).

Suradnik na projektima Hrvatskog semiotičkog društva Znakovi povijesti (1996-1998) i Nacija i reprezentacija (2007-2012).

 

Mentorski rad
 

Diplomski radovi po predbolonjskom programu

Dina Puhovski: Čudni plodovi: Glas u popularnoj glazbi, 2010.

Karolina Rugle: Improvizacije: Slučaj Acezantez, 2010.

Davorka Begović: Glazba u Novom hrvatskom filmu, 2010.

Petra Brusić: ”Slušati glasno!”: Riječki rock, 2009.

Ana Polanović: Glazbeni modernizam Bartókovih djela za scenu, 2007.

 

Završni radovi po bolonjskom programu

Martina Baumiler: Chopinov nauk o sviranju klavira, 2012.

Marija Saraga: Glazba i ludilo: Hoffmannove figure, 2009.

Ana Kuštrak: Glazba u filmovima Jeana Renoira: Upotreba klasične glazbe u filmu Pravila igre, 2009.

Maja Veža: Karakteristike infantilizma u glazbi, 2008.

Inja Jugo: Rock zvijezda kao idol mladih na primjeru grupe The Beatles, 2008.

 

Diplomski radovi po bolonjskom programu

Martina Bratić: Prinosi Franje Ksavera Kuhača i Antonije Kassowitz-Cvijić feminističkoj muzikologiji, 2014.

Lucija Bodić: ”Ako si vidio jedan, vidio si ih sve”?: Mjuzikli Genea Kellyja, 2013.

Danijel Đekić: Glazba i masa: Canetti, Adorno, Kittler, 2013.

Marija Saraga: Ususret ”novom poetskom dobu”: Romantika i glazba, 2011.

Ana Kuštrak: Glazba Branimira Sakača za animirani film, 2011.

 

Diplomski radovi na drugim odsjecima Muzičke akademije

Jurica Tušek: Limena glazba Lepoglava, 2016.

 

Završni radovi na poslijediplomskom specijalističkom studiju za izvođače na Muzičkoj akademiji

Jelena Očasić: Skladatelji-violinisti 19. stoljeća (u izradi)

Ivana Jelača: Umjetnost izvođenja klavirske sonate u kontekstu kulturoloških promjena, 2016.

 

Doktorske disertacije

Martina Mičija Palić: Pijanistice zagrebačke sredine krajem 19. i u prvoj polovici 20. stoljeća u svjetlu suvremenog pijanizma i pedagoške djelatnosti (u izradi)

Alma Zubović: Glazbenički i skladateljski profil Ive Mačeka (1914-2002), 2011.

Datum objave  2/2017

 

 

© 2016 Muzička akademija Sveučilište u Zagrebu

error: Content is protected !!
Visit Us On FacebookVisit Us On Google PlusVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter