1. OPĆE INFORMACIJE | |||||||||
1.1. Nositelj predmeta | red. prof. art. Tomislav Uhlik | 1.6. Godina studija | 4. | ||||||
1.2. Naziv predmeta |
Priređivanje za ansamble 1 |
1.7. Bodovna vrijednost (ECTS) | 8(4 + 4) | ||||||
1.3. Suradnici | – | 1.8. Način izvođenja nastave (broj sati P+V+S+e-učenje) | P60* | ||||||
1.4. Studijski program (preddiplomski, diplomski, integrirani) | integrirani | 1.9. Očekivani broj studenata na predmetu | 10 | ||||||
1.5. Status predmeta | Obvezni | 1.10. Razina primjene e-učenja (1, 2, 3 razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%) | – | ||||||
2. OPIS PREDMETA | |||||||||
2.1. Ciljevi predmeta | Stjecanje znanja i umijeća u priređivanju skladbi za različite vokalne ansamble. Znanja i umijeća stečena ovdje imaju izravnu primjenu u nastavi glazbe u općeobrazovnoj školi i u radu s amaterskim ansamblima. | ||||||||
2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije koje su potrebne za predmet | Odslušani i položeni Harmonija B1 i B2 | ||||||||
2.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet doprinosi | Ishodi na razini predmeta izravno su povezani s cjelokupnim pripremanjem za nastavnički poziv.
Studenti će svoj znanja moći izravno primijeniti u radu u nastavi i u izvannastavnim aktivnostima: pjevačkom zboru i tamburaškom i duhačkom orkestru. Moći će samostalno birati skladbe i prilagođavati ih konkretnim uvjetima izvođenja |
||||||||
2.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) | Studenti će znati prirediti skladbe za troglasni i četvroglasni ženski zbor, za četveroglasni muški zbor, za troglasni i četveroglasni mješoviti zbor a cappella i s pratnjom.
Znat će transkribirati jednu vrstu zbora u drugu Znat će se koristiti suvremenom notacijom u zborskoj glazbi Znat će prilagoditi vokalne partiture različitim mogućnostima izvedbe
|
||||||||
2.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
|
Opsezi glasova i zapisivanje vokalne dionice – 1 predavanje = 2 sata Klavirska pratnja – 1 predavanje = 2 sata Priređivanje za jednoglasni dječji zbor na temelju zadane melodije uz pratnju klavira – 2 vježbe = 4 sata Harmonijski simboli – 1 predavanje = 2 sata Priređivanje za dvoglasni dječji zbor uz pratnju klavira na temelju zadane melodije i harmonijskih simbola – 2 vježbe = 4 sata Troglasni ženski zbor a cappella – 1 pred. = 2 sata Priređivanje za troglasni ženski zbor a cappella – 2 vježbe = 4 sata Četveroglasni ženski zbor a cappella – 1 pred. = 2 sata Priređivanje za četveroglasni ženski zbor a cappella – 1 vježba = 2 sata Četveroglasni muški zbor a cappella – 1 pred. = 2 sata Priređivanje za četveroglasni muški zbor a cappella – 2 vježbe = 4 sata Troglasni mješoviti pjevački zbor a cappella – 1 pred. = 2 sata Priređivanje za troglasni mješoviti pjevački zbor a cappella – 2 vježbe = 4 sata Četveroglasni mješoviti zbor a cappella – 1 pred. = 2 sata Priređivanje za četveroglasni mješoviti zbor a cappella – 2 vježbe = 4 sata Transkripcija iz četveroglasnog muškog ili ženskog u četveroglasni mješoviti zbor – 1 pred. = 2 sata – 2 vježbe = 4 sata Transkripcija iz četveroglasnog mješovitog u četveroglasni muški ili ženski zbor – 1 pred. = 2 sata – 2 vježbe = 4 sata . |
||||||||
2.6. Vrste izvođenja nastave: | predavanja
seminari i radionice vježbe on line u cijelosti mješovito e-učenje terenska nastava |
samostalni zadaci
multimedija i mreža laboratorij mentorski rad (ostalo upisati) |
2.7. Komentari: | ||||||
2.8. Obveze studenata | – Redovito pohađanje nastave, izrada zadataka, kolokvij, pismeni ispit | ||||||||
2.9. Praćenje rada studenata (upisati udio ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS-a odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): | – Pohađanje nastave | – 30% | – Istraživanje | Praktični rad | 20% | ||||
Eksperimentalni rad | Referat | (Ostalo upisati) | |||||||
Esej | Seminarski rad | (Ostalo upisati) | |||||||
Kolokviji | 20% | Usmeni ispit | (Ostalo upisati) | ||||||
Pismeni ispit | 30% | Projekt | (Ostalo upisati) | ||||||
2.1. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | Stjecanje kompetencija pratit će se trima postupcima:
– izradom redovitih zadataka: Izrada kraćih skladbi ili obrada za instrumentalne kombinacije naznačene u sadržaju predmeta – redovitim prisustvovanjem nastavi, – kolokvijem na kraju prvoga semestra – pisanom izradom i usmenim obrazloženjem zadanog aranžmana – pismenim ispitom na kraju drugog semestra: pismenom izradom i usmenim obrazloženjem zadanoga aranžmana |
||||||||
2.2. Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) | Naslov | Broj primjeraka u knjižnici | Dostupnost putem ostalih medija | ||||||
Kuhač, Franjo Š., Južnoslovijenske narodne popijevke knjiga V, Zagreb 1941. | 1 | ||||||||
Žganec, Vinko, Narodne popijevke Hrvatskog zagorja knjiga IV, JAZU, Zagreb 1950 | 1 | ||||||||
Žganec, Vinko, Zbornik jugoslovenskih pučkih popijevaka knjiga I, Zagreb 1924. | 1 | ||||||||
Vuk-Croata, Miroslav, Hrvatske uskrsnice, Zagreb 1998. | 1 | ||||||||
Zborska literatura prema dostupnosti, po izboru nastavnika. | |||||||||
2.12. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | Grissom, Mary Allen, The Negro Sings a New Heaven, Dover Publications, Inc., New York 1969.
Zborska literatura po izboru nastavnika. |
||||||||
2.13. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija | Osnova za vrednovanje rada pojedinog studenta je njegovo redovito pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, kvaliteta obavljenih zadataka izvan nastave te završni ispit.Muzička akademija će organizirati vrednovanje nastave putem anonimne ankete | ||||||||
2.14. Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |
1. OPĆE INFORMACIJE | |||||||||
1.1. Nositelj predmeta | red. prof. art. Tomislav Uhlik | 1.6. Godina studija | 4. | ||||||
1.2. Naziv predmeta |
Priređivanje za ansamble 2 |
1.7. Bodovna vrijednost (ECTS) | 8(4+ 4) | ||||||
1.3. Suradnici | – | 1.8. Način izvođenja nastave (broj sati P+V+S+e-učenje) | P60* | ||||||
1.4. Studijski program (preddiplomski, diplomski, integrirani) | integrirani | 1.9. Očekivani broj studenata na predmetu | 10 | ||||||
1.5. Status predmeta | Obvezni | 1.10. Razina primjene e-učenja (1, 2, 3 razina), postotak izvođenja predmeta on line (maks. 20%) | 0 | ||||||
2. OPIS PREDMETA | |||||||||
2.1. Ciljevi predmeta | Stjecanje znanja i umijeća u priređivanju skladbi za različite instrumentalne ansamble. Znanja i umijeća stečena ovdje imaju izravnu primjenu u nastavi glazbe u općeobrazovnoj školi i u radu s amaterskim ansamblima. | ||||||||
2.2. Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije koje su potrebne za predmet | Položen predmet Priređivanje za ansamble 1 | ||||||||
2.3. Ishodi učenja na razini programa kojima predmet doprinosi | Ishodi na razini predmeta izravno su povezani s cjelokupnim pripremanjem za nastavnički poziv.
Studenti će svoj znanja moći izravno primijeniti u radu u nastavi i u izvannastavnim aktivnostima: pjevačkom zboru i tamburaškom i duhačkom orkestru. Moći će samostalno birati skladbe i prilagođavati ih konkretnim uvjetima izvođenja |
||||||||
2.4. Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) | Studenti će se upoznati s mogućnostima priređivanja za gudački trio i kvartet.
Znat će teorijski i praktično skladati manje skladbe za duhačke sastave. Znat će prirediti kraće skladbe za različite kombinacije duhačkih i gudačkih instrumenata. Znat će prirediti skladbe za manje pop-sastave, tamburaške i duhačke orkestre. |
||||||||
2.5. Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
|
Instrumenti gudačkog kvarteta (violina, viola, violončelo) – 1 predavanje = 2 sata Potezi gudalom i drugi načini sviranja – 1 predavanje = 2 sata Dvohvati, trohvati i četverohvati te posebni efekti – 1 predavanje = 2 sata Skladanje po jedne etide za violinu, violu i violončelo – 2 vježbe = 4 sata Skladanje po jednog dueta za violinu i violu te violu i violončelo – 2 vježbe = 4 sata Skladanje kraće skladbe za violinu, violu i violončelo – 2 vježbe = 4 sata Priređivanje kraće klavirske skladbe za gudački kvartet – 2 vježbe = 4 sata Puhački kvartet (flauta, oboa, klarinet in B i fagot) – 1 predavanje = 2 sata Priređivanje narodne pjesme za puhački kvartet uz vlastitu harmonizaciju – 2 vježbe = 4 sata Ritam-sekcija u popularnoj glazbi (gitara, bas gitara i bubnjevi) – 1 predavanje = 2 sata Priređivanje za ansambl koji obuhvaća drvene duhačke i gudačke instrumente te ritam-sekciju – 3 vježbe = 6 sati Tamburaški orkestri i sustavi – 2 predavanja = 4 sata Priređivanje za tamburaški orkestar troglasnog kvintnog sustava – 3 vježbe = 6 sati Priređivanje za tamburaški orkestar četveroglasnog E sustava („srijemskog“) – 3 vježbe = 6 sati Priređivanje za tamburaški orkestar četveroglasnog G sustava – 3 vježbe = 6 sati Mali puhački orkestar (limena glazba) – 1 predavanje = 2 sata . |
||||||||
2.6. Vrste izvođenja nastave: | predavanja
seminari i radionice vježbe on line u cijelosti mješovito e-učenje terenska nastava |
samostalni zadaci
multimedija i mreža laboratorij mentorski rad (ostalo upisati) |
2.7. Komentari: | ||||||
2.8. Obveze studenata | Redovito pohađanje nastave, izrada zadataka, kolokvij, pismeni ispit | ||||||||
2.9. Praćenje rada studenata (upisati udio ECTS bodovima za svaku aktivnost tako da ukupni broj ECTS-a odgovara bodovnoj vrijednosti predmeta): | Pohađanje nastave | 30% | Istraživanje | Praktični rad | 20% | ||||
Eksperimentalni rad | Referat | (Ostalo upisati) | |||||||
Esej | Seminarski rad | (Ostalo upisati) | |||||||
Kolokviji | 20% | Usmeni ispit | (Ostalo upisati) | ||||||
Pismeni ispit | 30% | Projekt | (Ostalo upisati) | ||||||
2.10. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | Stjecanje kompetencija pratit će se trima postupcima:
– izradom redovitih zadataka: Izrada kraćih skladbi ili obrada za instrumentalne kombinacije naznačene u sadržaju predmeta – redovitim prisustvovanjem nastavi, – kolokvijem na kraju prvoga semestra – pisanom izradom i usmenim obrazloženjem zadanog aranžmana – pismenim ispitom na kraju drugog semestra: pismenom izradom i usmenim obrazloženjem zadanoga aranžmana |
||||||||
2.11. Obvezna literatura (dostupna u knjižnici i putem ostalih medija) | Naslov | Broj primjeraka u knjižnici | Dostupnost putem ostalih medija | ||||||
Kuhač, Franjo Š., Južnoslovijenske narodne popijevke knjiga V, Zagreb 1941. | 1 | ||||||||
Žganec, Vinko, Narodne popijevke Hrvatskog zagorja knjiga IV, JAZU, Zagreb 1950 | 1 | ||||||||
Žganec, Vinko, Zbornik jugoslovenskih pučkih popijevaka knjiga I, Zagreb 1924. | 1 | ||||||||
2.12. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | Marković, Zvonimir, Muzički instrumenti, Muzička Naklada, Zagreb 1972
Obradović, Aleksandar, Uvod u orkestraciju, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd 1978. Rimsky-Korsakov, Nikolaj, Principles of Orchestration, Dover Publications, Inc., New York 1964. Bradić, Željko; Leopold, Siniša, Škola za tambure I, Školska knjiga, Zagreb 1992. Skladbe pogodne za priređivanje za gudački kvartet i tamburaški orkestar (Schumann, Čajkovski, Grieg).
|
||||||||
2.13. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija | Osnova za vrednovanje rada pojedinog studenta je njegovo redovito pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, kvaliteta obavljenih zadataka izvan nastave te završni ispit.Muzička akademija će organizirati vrednovanje nastave putem anonimne ankete | ||||||||
2.14. Ostalo (prema mišljenju predlagatelja) |