naziv predmeta | OSNOVE GLAZBENE PEDAGOGIJE | šifra predmeta (ISVU) | ||||||||
studijski program/ smjer | integrirani | godina /
semestar |
druga
3. i 4. |
|||||||
nositelj(i)
|
prof. art. Marina Novak | bodovna vrijednost/ECTS | 10 ECTS-a (5+5) | |||||||
satnica | P | 30 | S | 15 | V | 15 | ||||
suradnici
|
status predmeta | ☒obvezni
☒izborni |
||||||||
preduvjeti za upis predmeta | Nema posebnih uvjeta. | |||||||||
opis predmeta (cilj)
|
Na kolegiju će se proučavati, objašnjavati i unaprjeđivati proces stjecanja znanja i umijeća te razvijanja glazbenih sposobnosti u nastavi glazbe. Cilj je upoznati sva relevantna područja glazbeno-pedagoške prakse i glazbeno-pedagoškog istraživanja, upoznati glazbeno-pedagoške i glazbeno-psihološke zakonitosti stjecanja znanja u različitim područjima nastave glazbe te osposobiti studente za samostalno istraživanje i proučavanje glazbeno-pedagoških pitanja. | |||||||||
ishodi učenja na razini predmeta
|
Po završetku kolegija, studenti će razumjeti i poznavati sustave općeobrazovnog i profesionalnog glazbenog obrazovanja. Znanja i vještine stečena na predmetu, udružena s ostalim predmetima, pogotovo s Metodikom nastave TGP-a, Glazbenom literaturom u školi i Pedagoškom praksom, omogućit će cjelovito razumijevanje glazbeno-nastavnih procesa na svim razinama.
Studenti će:
· poznavati sustave općeobrazovnog glazbenog obrazovanja. Razumjet će njihovu strukturu na osnovi poznavanja njihova povijesnog razvoja; · upoznati zakonitosti stjecanja glazbenih znanja i umijeća; · poznavati i kritički analizirati nastavni plan i program nastave glazbe u općem obrazovanju te teorijsku osnovu toga programa; · poznavati i drugačije moguće modele nastave u općeobrazovnoj školi; · znati i razumjeti ciljeve i zadatke nastave glazbe; · upoznati psihološke i pedagoške osnove pojedinih nastavnih područja: pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, stjecanja glazbene pismenosti, usvajanja muzikoloških sadržaja (teorijskih znanja) te glazbenoga stvaralaštva; · upoznati problematiku sastavljanja udžbenika za nastavu glazbe; · savladati pisanje glazbeno-pedagoškog eseja; · kritički promišljati postojeće stanje u nastavi glazbe i nalaziti nova rješenja u nastavi; · znati se služiti glazbeno-pedagoškom literaturom; · savladati osnove prezentacijskih vještina.
|
|||||||||
sadržaj kolegija
|
Glazbena pedagogija kao znanstvena disciplina
Nastava glazbe u općem odgoju i obrazovanju u Europi i svijetu Povijest glazbene nastave Glazbeni pedagozi u 20. stoljeću (Orff, Kodaly, Dalcroze, Suzuki) Koncepcije nastave glazbe Nastava glazbe u osnovnoj školi Nastavna područja: pjevanje, sviranje, slušanje glazbe, glazbeno opismenjavanje, muzikološki sadržaji, glazbeno stvaralaštvo Udžbenici u nastavi glazbe Izvannastavne glazbene aktivnosti Solfeggio kao učenje glazbenog jezika Metode intonacije Sinkronijski i dijakronijski model nastave glazbe u gimnaziji Mediji u nastavi glazbe Pisanje glazbeno-pedagoškog eseja
|
|||||||||
literatura
|
Obvezna literatura:
EAS-ove publikacije European Perspectives on Music Education, Volume 1-7. Innsbruck: Helbling. Mark, M. L. (ed.) (2013). Music Education: Source Readings from Ancient Greece to Today. New York, London: Routledge. Rojko, P. (1982). Psihološke osnove intonacije i ritma. Zagreb: Muzička Akademija Sveučilišta u Zagrebu. (1996). Metodika nastave glazbe. Teorijsko-tematski aspekti. Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera-Pedagoški fakultet Osijek. (2012) Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Naklada J. Zlatar. Vidulin-Orbanić, S., Duraković, L. (2012). Metodički aspekti obrade muzikoloških sadržaja: mediji u nastavi glazbe. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile, Odjel za glazbu.
Dopunska literatura: Neobvezna literatura: Abel-Struth, S. (2005) Grundriss der Musikpädagogik. (2. izd.) Mainz: Schott Music International. Alt, M. (1973) Didaktik der Musik. Düsseldorf: Pädagogischer Verlag Schwann. Brooks, B. M. & Brown, H. A. (1946) Music Education in the Elementary School. New York, Cincinnati, Chicago, Boston, Atlanta, Dallas, San Francisco: American Book Company. Chailley, J. (1985) Élélments de philologie musicale. Paris: Alphonse Leduc et C Éditions Musicales. Choksy, L. (1974) The Kodály Method. New Yersey: Prentice-Hall, Inc. Christensen, Th. (ur.) (2004) The Cambridge History of Western Music Theory. Cambridge University Press. Dahlhaus, C. (1981) (izd.) Funk-Kolleg Musik. Frankfurt a/M: Fischer Taschenbuch Verlag GmbH. Ehrenforth, K. H. (2005) Geschichte der musikalischen Bildung. Mainz: Schott Music International. Gersdorf, L. (1981) Carl Orff. Reinbek bei Hamburg: Rohwolt Taschenbuch Verlag, GmbH. Helms, S., Schneider, R., Weber, R. (1995) Kompendium der Musikpädagogik Kassel: Gustav Bosse Verlag. Leonhard, Ch. i House, R. W.(1959) Foundations and Principks of Music Education. New York-Toronto-London: McGrow Hill Book Company, Inc. Mark, M. L. (1978) Contemporary Music Education. New York: Schirmer Books. A Division of Macmillan Publishing Co. Orff, C. Keetman, G. (1950, 1951, 1952, 1953) Musik für Kinder. Orff-Schulwerk I., II., III., IV. Mainz: B. Schott’s Söhne. Orff, C. Keetman, G. (1963) Orff-Schulwerk. Musik für Kinder. Grundübungen (E. Werdin). Mainz: B. Schott’s Söhne. Orff, C. (1969) „20 Jahre Schulwerk am Bayerischen Rundfunk. Vortrag im Rahmen einer Veranstaltung des Bayerischen Rundfunks München.“ Musik und Bildung, 11, 489-491. Pejić Papak, P., Vidulin, S. (2016). Izvannastavne aktivnosti u suvremenoj školi. Zagreb: Školska knjiga. Poljak, V. (1980) Didaktičko oblikovanje udžbenika i priručnika. Zagreb: Školska knjiga. Poljak, V. (1970) Didaktika za pedagoške akademije. Zagreb: Školska knjiga. Požgaj, J. (1975) Metodika glazbenog odgoja u osnovnoj školi. Zagreb: Prosvjetni sabor Hrvatske. Požgaj, J. (1988) Metodika nastave glazbene kulture u osnovnoj školi. Zagreb: Školska knjiga. Rojko, P. (2005). Kako sastaviti plan i program (osnovne) glazbene škole. Tonovi 47, 49-60. Rojko, P. (2005). Postoji li funkcionalna glazbena pedagogija. Tonovi, 45/46, 109-114. Rojko, P. (2006). Glazbena nastava u općeobrazovnim školama u Europi. Tonovi, 47, 3-35. Rojko, P. (2006). Glazbena nastava u općeobrazovnim školama u Europi. Tonovi, 48, 5-22. Tomerlin, V. (1965) Djeca stvaraju muziku. Zagreb: Zavod za školstvo grada Zagreba i Savez muzičkih društava i organizacija Hrvatske. Glazbenopedagoški časopisi: Music Educators Journal, Tonovi, Musik und Bildung, Musica, Musica domani, Muzika, Üben & Musizieren, Diskussion Musikpädagogik, Musikerziehung, Österreichische Musikzeitschrift
|
|||||||||
obveze studenata
|
Redovito pohađanje nastave i radionica.
Izvršenje samostalnih zadataka (pismene vježbe, prezentacije i glazbeno-pedagoški esej). |
|||||||||
način provjere znanja i kriteriji ocjenjivanja | Praćenje rada tijekom cijele nastavne godine (sudjelovanje na predavanjima i radionicama, predane vježbe i glazbeno-pedagoški esej).
Sadržaj kolokvija: Praktični zadaci (npr. osmišljavanje stranice u udžbeniku, prezentacije znanstvenog članka, prikaz knjige, provođenje istraživanja, i sl.); Sadržaj ispita: Usmeni ispit na kraju nastavne godine (uz riješene pismene kolokvije). Ocjenjivanje: Konačna ocjena je dobivena izračunavanjem aritmetičke sredine zbroja tri elementa: glazbeno-pedagoškog eseja, vježbi (aritmetička sredina) i usmenog dijela ispita. |
|||||||||
raspored sati
|
grupa A: utorak, 12 do 13.30 h
grupa B: utorak, 15.30 do 17 h |
učionica | Grupa A – soba 324
Grupa B – soba 326 |
|||||||
termini kolokvija i ispita | ||||||||||
termini konzultacija
|
utorak, 17 do 17.30 h (soba 326) | |||||||||
poveznica na web stranicu kolegija | ||||||||||
datum ažuriranja | 30. 09. 2017. |