naziv predmeta | GLAZBENA PEDAGOGIJA | šifra predmeta (ISVU) | ||||||||
studijski program/ smjer | integrirani | godina /
semestar |
5. godina/9. semestar | |||||||
nositelj(i)
|
prof. art. Marina Novak | bodovna vrijednost/ECTS | 5 ECTS-a | |||||||
satnica | P | 25 | S | 5 | V | 10 | ||||
suradnici
|
status predmeta | ☒obvezni
☒izborni |
||||||||
preduvjeti za upis predmeta | Nema posebnih uvjeta. | |||||||||
opis predmeta (cilj)
|
Na kolegiju će se proučavati, objašnjavati i unapređivati proces stjecanja znanja i umijeća te razvijanja glazbenih sposobnosti u nastavi glazbe. Cilj je upoznati sva relevantna područja glazbeno-pedagoške prakse i glazbeno-pedagoškog istraživanja te osposobiti studente za samostalno istraživanje i proučavanje glazbeno-pedagoških pitanja. | |||||||||
ishodi učenja na razini predmeta
|
Po završetku kolegija, studenti će razumjeti i poznavati sustave općeobrazovnog I profesionalnog glazbenog obrazovanja. Znanja stečena na predmetu, udružena s ostalim predmetima, pogotovo s Osnovama glazbene pedagogije, Glazbenom literaturom u školi, Metodikom nastave TGP-a i Pedagoškom praksom, omogućit će cjelovito razumijevanje glazbeno-nastavnih procesa na svim razinama.
Studenti će: · upoznati i razumjeti specifičnost profesionalnog identiteta glazbenika i mogućnosti njihovog profesionalnog djelovanja u zajednici; · poznavati sustave profesionalnog glazbenog obrazovanja. Razumjet će njihovu strukturu na osnovi poznavanja njihova povijesnog razvoja i komparacije sa inozemnim sustavima; · upoznati i razumjeti specifičnost glazbenih znanja i njihova stjecanja; · poznavati nastavni plan i program nastave glazbe u glazbenom obrazovanju te teorijsku osnovu toga programa; · poznavati i drugačije moguće modele nastave u glazbenoj školi; · upoznati osnove rada s učenicima s posebnim potrebama u kontekstu nastave glazbe; · upoznati problematiku vrednovanja/ocjenjivanja u nastavi glazbe; · upoznati problematiku suradnje s roditeljima u glazbenim školama; · teorijski I praktično poznavati kvalitativnu metodologiju istraživanja u glazbenom odgoju I obrazovanju; · upoznati osnove metodičkog rada sa predškolcima (glazbeni vrtić, tečajevi, igraonice); · kritički promišljati postojeće stanje u nastavi glazbe i nalaziti nova rješenja u nastavi; · znati se služiti glazbeno-pedagoškom literaturom; · savladati osnove prezentacijskih vještina. · savladati pisanje glazbeno-pedagoškog eseja. |
|||||||||
sadržaj kolegija
|
Nastava glazbe u stručnoj glazbenoj školi
Specifičnosti glazbenih znanja Interdisciplinarni pristup nastavi TGP-a Profesionalni identitet glazbenika Glazbeno obrazovanje u Europi i svijetu Učenici s posebnim potrebama u kontekstu nastave glazbe Vrednovanje u nastavi glazbe Suradnja s roditeljima u glazbenim školama Kvalitativna metodologija istraživanja u glazbenom odgoju I obrazovanju Glazbeni pedagozi u radu sa predškolskom djecom Pisanje glazbeno-pedagoškog eseja Primjena znanja iz psihologije u glazbeno-pedagoškom kontekstu |
|||||||||
literatura
|
Obvezna literatura
EAS-ove publikacije European Perspectives on Music Education, Volume 1-7. Innsbruck: Helbling. Manasteriotti, V. (1975). Muzički odgoj na početnom stupnju. Zagreb: Školska knjiga. Mark, M. L. (ed.) (2013). Music Education: Source Readings from Ancient Greece to Today. New York, London: Routledge. Rojko, P. (1966). Metodika nastave glazbe. Teorijsko-tematski aspekti. Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera-Pedagoški fakultet Osijek. Rojko, P. (2012). Glazbenopedagoške teme. Zagreb: Vlastita naklada J. Zlatar.
Dopunska literatura: Neobvezna: Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Metode istraživanja u obrazovanju. Jastrebarsko: Naklada Slap. Hallam, S. (2006). Music Psychology in Education. London: Bedford Way Papers; Institute of Education, University of London. Leonhard, Ch. & House, R.W.(1959) Foundations and Principles of Music Education. New York-Toronto-London: McGraw Hill Book Company Inc. Leman, A., Sloboda, J., Vudi, R. (2012). Psihologija za muzičare: Razumevanje i sticanje veština. Beograd: Univerzitet umetnosti Beograd; Novi Sad: Psihopolis Institut. Marić, Lj., Goran, Lj. (2013), Zapjevajmo radosno: Metodički priručnik za odgojitelje, studente i roditelje. Zagreb: Golden marketing-Tehnička knjiga. Mark, M. L. (1978) Contemporary Music Education. New York: Schirmer Books. A Division of Macmillan Publishing Co. Milas, Goran (2009). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. 2. izdanje. Jastrebarsko: Naklada Slap. Orloff-Tschekorsky, T. (1997) Mentalni trening u glazbenoj nastavi. Zagreb: Music Play. Sam, R. (1998). Glazbeni doživljaj u odgoju djeteta. Rijeka: Glosa d.o.o. Glazbenopedagoški časopisi: Music Educators Journal, Tonovi, Musik und Bildung, Üben & Musizieren; Musica, Disskussion Musikpädagogik; Musikerziehung; Österreichische Musikzeitschrift; Musica domani.
|
|||||||||
obveze studenata
|
Redovito pohađanje nastave i radionica.
Izvršenje samostalnih zadataka (pismene vježbe, prezentacije i glazbeno-pedagoški esej). |
|||||||||
način provjere znanja i kriteriji ocjenjivanja | Praćenje rada tijekom cijele nastavne godine (sudjelovanje na predavanjima i radionicama, predane vježbe i glazbeno-pedagoški esej).
Sadržaj kolokvija Praktični zadaci (npr. osmišljavanje stranice u udžbeniku, prezentacije znanstvenog članka, prikaz knjige, provođenje istraživanja, i sl.); Sadržaj ispita: Usmeni ispit po završetku svih pismenih obveza. Ocjenjivanje: Konačna ocjena je dobivena izračunavanjem aritmetičke sredine zbroja tri elementa: glazbeno-pedagoškog eseja, vježbi (aritmetička sredina) i usmenog dijela ispita. |
|||||||||
raspored sati
|
ponedjeljak, 11 do 13.30 h | učionica | 339 | |||||||
termini kolokvija i ispita | ||||||||||
termini konzultacija
|
ponedjeljak, 14 – 14.30 h (soba 339) | |||||||||
poveznica na web stranicu kolegija | ||||||||||
datum ažuriranja | 30. 09. 2017. |