naziv predmeta | SOLFEGGIO C1 | šifra predmeta (ISVU) | 91554 | |||||||
studijski program/ smjer | Studij za instrumentaliste, svi smjerovi
Studij Pjevanje Studiji Muzikologija i Muzikologija dvopredmetno |
godina /
semestar |
1. godina
1. i 2. semestar
|
|||||||
nositelj(i)
|
Vesna Nicole Klarić, viši predavač | bodovna vrijednost/ECTS | 4 (2+2) | |||||||
satnica | P | 2 | S | V | ||||||
suradnici
|
status predmeta | ☒obvezni
☐izborni |
||||||||
preduvjeti za upis predmeta | Položen prijamni ispit | |||||||||
opis predmeta (cilj)
|
Razviti sposobnosti i vještine te steći znanja potrebna za razumijevanje i izvođenje glazbe kroz primjere iz glazbene literature klasike i baroka i upoznati značajke stilova. | |||||||||
ishodi učenja na razini predmeta
|
Student će:
– razviti sposobnosti i vještine preciznog intonacijskog i ritamskog izvođenja – percipirati, memorirati i zapisivati glazbu – steći znanja o sastavnicama glazbe (intonacija, tonalitet, metrika, ritam, struktura i oblik glazbenog djela, tempo, dinamika, agogika) – ovladati prepoznavanjem, zapamćivanjem, zapisivanjem i analiziranjem glazbenih sadržaja |
|||||||||
sadržaj kolegija
|
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu s naglaskom na razvoj sluha kroz glazbeni diktat, pjevanje primjera iz glazbene literature, analizu glazbenih sastavnica i stjecanje drugih znanja potrebnih za razumijevanje i izvođenje glazbe. | |||||||||
literatura
|
Obvezna literatura:
Németh, Nógrádi, Puster: Szolfézs antólogia Dopunska literatura: ZBIRKA PRIMJERA IZ LITERATURE ZA SOLFEGGIO C1 – zimski semestar ZBIRKA PRIMJERA IZ LITERATURE ZA SOLFEGGIO C1 – ljetni semestar ZBIRKA PRIMJERA IZ LITERATURE ZA SOLFEGGIO C2 – zimski semestar ZBIRKA PRIMJERA IZ LITERATURE ZA SOLFEGGIO C2 – ljetni semestar
|
|||||||||
obveze studenata
|
Redovito pohađanje nastave, pristupanje kolokvijima, vježbanje i samostalan rad. Najmanje pet samostalno otpjevanih primjera iz glazbene literature u semestru. Slušanje snimki djela obrađenih na satu.
Godišnji ispit pred predmetnim nastavnikom. |
|||||||||
način provjere znanja i kriteriji ocjenjivanja | Sadržaj kolokvija:
Zapis diktata: 1. Niz tonova jednakog trajanja, u intervalima do oktave, u violinskom ili basovu ključu. 2. Jednoglasni diktat: primjer iz glazbene literature klasike (1. semestar) ili baroka (2. semestar). 3. Dvoglasni diktat: primjer iz glazbene literature klasike (1. semestar) ili baroka (2. semestar). 4. Četveroglasni harmonijski diktat: trozvuci, dominantni septakord i obrati, dominantni nonakord, sixte ajoutée, septakord drugog stupnja, smanjeni septakord, kromatika (sekundarne dominante). 5. Ritamski diktat u polovinskoj, četvrtinskoj ili osminskoj mjeri. 6. Zapis intervala, trozvuka, dominantnog septakorda i obrata i sporednih septakorada u temeljnom obliku na zadanom tonu. Sadržaj ispita: Pismeni dio: 1. Niz tonova jednakog trajanja, u intervalima do oktave, u violinskom ili basovu ključu. 2. Jednoglasni diktat: primjer iz glazbene literature klasike ili baroka. 3. Dvoglasni diktat: primjer iz glazbene literature klasike ili baroka. 4. Četveroglasni harmonijski diktat: trozvuci, dominantni septakord i obrati, dominantni nonakord, sixte ajoutée, septakord drugog stupnja, smanjeni septakord, kromatika (sekundarne dominante). 5. Ritamski diktat u polovinskoj, četvrtinskoj ili osminskoj mjeri. 6. Zapis intervala, trozvuka, dominantnog septakorda i obrata i sporednih septakorada u temeljnom obliku na zadanom tonu.
Usmeni dio: 1. Pjevanje unaprijed pripremljenog primjera iz glazbene literature baroka ili klasike. 2. Pjevanje s lista primjera iz glazbene literature baroka ili klasike. 3. Izvođenje zadanog ritma u polovinskoj, četvrtinskoj ili osminskoj mjeri. 4. Pjevanje trozvuka (kvintakordi i obrati) i četverozvuka (dominantni septakord i obrati, sporedni septakordi u temeljnom obliku) u zadanom tonalitetu uz analizu mnogostranosti akorda u duru, svim oblicima mola i mol-duru. Ocjenjivanje: odličan (5) – izvrsni rezultati (aritmetička sredina uspjeha pismenog i usmenog dijela ispita) vrlo dobar (4) – nadprosječni rezultati s određenim manjkavostima (aritmetička sredina uspjeha pismenog i usmenog dijela ispita) dobar (3) – prosječni rezultati (aritmetička sredina uspjeha pismenog i usmenog dijela ispita) dovoljan (2) – minimalni rezultati koji omogućavaju nastavak studija nedovoljan (1) – nezadovoljavajući rezultati koji ne omogućavaju nastavak studija
|
|||||||||
poveznica na web stranicu kolegija | ||||||||||
datum ažuriranja | 15.01.2017. |
naziv predmeta | SOLFEGGIO C2 | šifra predmeta (ISVU) | 91935 | |||||||
studijski program/ smjer | Studij za instrumentaliste, svi smjerovi
Studij Pjevanje Studiji Muzikologija i Muzikologija dvopredmetno |
godina /
semestar |
2. godina
3. i 4. semestar |
|||||||
nositelj(i)
|
Vesna Nicole Klarić, viši predavač | bodovna vrijednost/ECTS | 4 (2+2) | |||||||
satnica | P | 2 | S | V | ||||||
suradnici
|
Vesna Nicole Klarić, viši predavač | status predmeta | ☒obvezni
☐izborni |
|||||||
preduvjeti za upis predmeta | Položen predmet Solfeggio C1. | |||||||||
opis predmeta (cilj)
|
Razviti sposobnosti i vještine te steći znanja potrebna za razumijevanje i izvođenje glazbe kroz primjere iz glazbene literature romantizma i XX. stoljeća i upoznati značajke stilova. | |||||||||
ishodi učenja na razini predmeta
|
Student će:
– razviti sposobnosti i vještine preciznog intonacijskog i ritamskog izvođenja – percipirati, memorirati i zapisivati glazbu – steći znanja o sastavnicama glazbe (intonacija, tonalitet, modalitet, metrika, ritam, struktura i oblik glazbenog djela, tempo, dinamika, agogika) – ovladati prepoznavanjem, zapamćivanjem, zapisivanjem i analiziranjem glazbenih sadržaja |
|||||||||
sadržaj kolegija
|
Sadržaj se izvodi u otvorenom kurikulumu s naglaskom na razvoj sluha kroz glazbeni diktat, pjevanje primjera iz glazbene literature, analizu glazbenih sastavnica i stjecanje drugih znanja potrebnih za razumijevanje i izvođenje glazbe. | |||||||||
literatura
|
Obvezna literatura:
Németh, Nógrádi, Puster: Szolfézs antólogia
Dopunska literatura: Zbirke primjera iz glazbene literature za solfeggio |
|||||||||
obveze studenata
|
Redovito pohađanje nastave, pristupanje kolokvijima, vježbanje i samostalan rad. Najmanje pet samostalno otpjevanih primjera iz glazbene literature u semestru. Slušanje snimki djela obrađenih na satu.
Godišnji ispit pred predmetnim nastavnikom. |
|||||||||
način provjere znanja i kriteriji ocjenjivanja | Sadržaj kolokvija:
Zapis diktata: 1. Niz tonova jednakog trajanja, u intervalima do oktave, u violinskom i basovu ključu. 2. Jednoglasni diktat: primjer iz glazbene literature romantizma (3. semestar) ili XX. stoljeća (4. semestar). 3. Dvoglasni diktat: primjer iz glazbene literature romantizma (3. semestar) ili XX. stoljeća (4. semestar). 4. Četveroglasni harmonijski diktat: trozvuci, dominantni septakord i obrati, sporedni septakordi i obrati, dominantni nonakord, kromatika (sekundarne dominante), napuljski sekstakord, pravi alterirani akordi. 5. Ritamski diktat u polovinskoj, četvrtinskoj ili osminskoj mjeri. 6. Zapis trozvuka, septakorada u temeljnom obliku i obrata septakorada (dominantni i sporedni) na zadanom tonu.
Sadržaj ispita: Pismeni dio: 1. Niz tonova jednakog trajanja, u intervalima do oktave, u violinskom i basovu ključu. 2. Jednoglasni diktat: primjer iz glazbene literature romantizma ili XX. stoljeća. 3. Dvoglasni diktat: primjer iz glazbene literature romantizma ili XX. stoljeća. 4. Četveroglasni harmonijski diktat: trozvuci, dominantni septakord i obrati, sporedni septakordi i obrati, dominantni nonakord, kromatika (sekundarne dominante), napuljski sekstakord, pravi alterirani akordi. 5. Ritamski diktat u polovinskoj, četvrtinskoj ili osminskoj mjeri. 6. Zapis trozvuka, septakorada u temeljnom obliku i obrata septakorada na zadanom tonu. Usmeni dio: 1. Pjevanje unaprijed pripremljenog primjera iz glazbene literature romantizma ili XX. stoljeća. 2. Pjevanje s lista primjera iz glazbene literature romantizma ili XX. stoljeća. 3. Izvođenje zadanog ritma u polovinskoj, četvrtinskoj ili osminskoj mjeri. 4. Pjevanje trozvuka (kvintakordi i obrati) i četverozvuka (dominantni septakord i obrati, sporedni septakordi i obrati) u zadanom tonalitetu uz analizu mnogostranosti akorda u duru, svim oblicima mola i mol-duru.
Ocjenjivanje: odličan (5) – izvrsni rezultati (aritmetička sredina uspjeha pismenog i usmenog dijela ispita) vrlo dobar (4) – nadprosječni rezultati s određenim manjkavostima (aritmetička sredina uspjeha pismenog i usmenog dijela ispita) dobar (3) – prosječni rezultati (aritmetička sredina uspjeha pismenog i usmenog dijela ispita) dovoljan (2) – minimalni rezultati koji omogućavaju nastavak studija nedovoljan (1) – nezadovoljavajući rezultati koji ne omogućavaju nastavak studija
|
|||||||||
poveznica na web stranicu kolegija | ||||||||||
datum ažuriranja | 15.01.2017. |